Tæt på 10 milliarder i omsætning

Ejner Hessel A/S i Brande har igen leveret et solidt regnskab.
Resultatet før skat blev på 335 millioner kroner
Ejner Hessel Holding A/S kan endnu en gang præsentere et solidt regnskab i et marked præget af stor usikkerhed, høje finansielle omkostninger og en gennemgribende strukturel omstilling mod elbiler. Med en markant vækst i toplinjen og fastholdelse af et stærkt resultat før skat, bekræfter koncernen sin position som en af Danmarks mest robuste og tilpasningsdygtige aktører på tværs af sine aktiviteter som forhandler, importør og leasingselskab.
Robust præstation i et presset marked
Ejner Hessel realiserede i 2024 en nettoomsætning på 9,9 milliarder kroner (2023: 9,1 milliarder kroner) og et resultat før skat på 335 millioner kroner. Årsresultatet blev 259,9 millioner kroner, et resultat på niveau med årsresultatet for 2023.
– Det har været et år, hvor indtjeningen i branchen generelt er faldet, og hvor vi stadig opererer i et marked under forandring – ikke mindst med det accelererende skifte mod elbiler. At vi kan fastholde vores bundlinje på dette niveau, skyldes vores brede portefølje af produkter og særligt evnen til at skalere, træffe rettidige beslutninger og vores medarbejderes store indsats, udtaler administrerende direktør Benjamin Mahr.
Fremtiden: Positiv men med forbehold
De finansielle omkostninger forblev på et højt niveau i 2024, og markedsusikkerheden forventes også i 2025 at påvirke branchen bredt. Det er derfor væsentligt, at Ejner Hessel fortsætter sit fokus på tværs af forretningerne og forsat investerer i fremtiden. Det medvirker således også til, at Ejner Hessel ikke vælger at give en egentligt forecast for 2025.
– Vi har haft en god start på salget i 2025 og et stærkt modelprogram på tværs af mærker og produktgrupper, men vi opererer stadig i en virkelighed præget af hurtige skift og høj usikkerhed, hvor tingene ændres konstant. Ligesom hos mange andre virksomheder giver det derfor ikke mening at sætte konkrete tal og forventninger op for året på nuværende tidspunkt. Vi vælger i stedet at holde fokus på gode kundeoplevelser, eksekvering og agilitet, afslutter Benjamin Mahr.