Knallertkører uden lys og hjelm
Indsendt af Villy Jensen
den 24/06/2026 - 08:47
K. 23.52 i går aftes blev politiet kaldt til et uheld på Uhrevej ved Brande.
En 29-årig knallertkører fra Brande kørte uden lys og uden hjelm og derfor overså en 61-årig mand fra Brande i bil ham da han svingede til venstre.
Politiet kunne konstatere at knallertkøreren havde en promille på 2,6 og havde samtidig brækket sit ene ben.
Derfor fulgte politiet efter ambulancen til Gødstrup for at få foretaget blodprøve.
Den 29-årige mand bliver sigtet for at køre uden lys og hjelm og for at køre i spirituspåvirket stand.
Om den 61-årige får en sigtelse for at have overset knallertkørerne har politiet endnu ikke taget stilling til.
Politi
