Svar på læserbrevet i Brande Bladet i sidste uge

Jeg vil gerne have lov til at give min version af hændelsen, som var beskrevet i læserbrevet fra Kamilla Hansen i sidste uge.

Der skete det at kunden kommer ind i butikken med en barnevogn med kalechen slået op så vi næsten ikke kan se barnet.

Jeg beder kunden om ikke at køre herind med en barnevogn og hun bliver meget vred og spørger hvem der bestemmer det og får at vide at det gør chefen i butikken.

Hun sætter barnevognen ved kassen og peger på mig meget vredt og siger at her skal jeg ikke være – hvem er din chef?

Hun får så navnet og råber højt at hun vil klage til højeste sted.

Hun spørger også om det gælder klapvogne, for sådan en har hun også, men det hun har med er en barnevogn.

Hun var meget uartig, men jeg prøvede at tale pænt til hende.

Dagen efter bliver jeg ringet op af min chef, der siger: Du skal ikke komme på arbejde de første to uger, før jeg giver besked.

Jeg var meget i chok. Jeg mener, hun burde spørge min kollega, hvordan jeg pænt talte til kunden.

Han stod lige ved siden af.

Grethe Ilver

Kommentarer

Nu er det jo selvfølgelig vigtigt, at man høre historien fra begge sider og jeg syntes det er super godt at du beretter din version her. Men.... Efter hændelsen har der jo været en del snak i byen, og kommentarer på Kamilla´s læserbrev, hvilket desværre ikke har faldet så positivt ud til din/jeres side. Desuden kan jeg så informere dig om at Kamilla ikke har nogen barnevogn til Emil, men kun en special-klapvogn, da han er spastisk lammet, hvilket gør det umuligt for ham at sidde i en barnevogn, da han skal sidde fuldstændig støttet i både ryg, sider og ikke mindst hoved, da han ganske simpelt ellers vil falde sammen. Det er muligt at jeg kan blive anset som værende "farvet" af min relation til Kamilla og Emil, eftersom det er min svigerinde & nevø, men dette gør da bare, at jeg stiller jeg mig meget undrende overfor den måde du beskriver Kamillas måde at opføre sig på! Kamilla er på ingen måde typen der taler til folk på den måde, og i særdeleshed, da slet ikke når Emil er med! Det er muligt at Emil har en krop, der ikke vil samarbejde, men han hoved, kan jeg garantere dig for, fejler ikke noget!
Du kan da godt have ret i, at din chef da lige kunne høre din kollega ad, men det kunne jo være, at hun tænkte, at hvor skulle en voksen kvinde, overhovedet kunne finde på at skrive så detaljeret en klage, og tage sig tid til det og læserbrevet, hvis ikke der var noget i det?
Fra min side at se, har i jo ved nedtagelsen af "ingen barnevogne"-skiltet, indirekte givet medhold i, at skiltet fra start var en fejl. Ligesom at jeg har læst svaret på Kamilla´s klage, fra hovedkontoret, hvori der står, at i bekræfter at episoden er sket! - som i henhold til røde kors´ etiske kodeks, på ingen måde er acceptabel!
I er jo en HUMANITÆR organisation, som burde at åbne dørene for ALLE borgere. det ikke er ens betydende med, at fordi man vil handle i en genbrugs-butik, så kan man ikke styre en barnevogn/special- klapvogn osv.

Mvh. Heidi.

Hey
Jeg har været helt oppe i det røde feldt over denne episode og man kan finde på at behandle mennesker på denne måde men nok om det.

Syntes ikke dette er svar på læserbrevet fra sidste uge tværtimod mere en beklagelse grundet hun er blevet bedt om at blive hjemme i 14 dage( hvilket i min verden er det helt rigtig de har valgt at gøre)
Fair nok det er frivilligt arbejde, men rødekors må da også tænke over hvad de står for, denne her debat gavner ikke rødekors's sag og folks villighed til at give fra hjertet, hvis det er den måde man behandler folk på, om man er handicappet eller ej, syntes jeg da man bliver nød til at hører hvad de folk der kommer ind i butikken siger i stedet for at smide dem på gaden.

Om kamilla hansen har været "uartig" eller ej skal man behandle folk ordenlig og ikke mindst hendes lille søn som jo ikke forstår hvorfor han ikke må være der også står man jo tilbage med hvordan man lige forklare en godt 3 årige hvorfor!!!!

Vi har gennem flere år hjulpet og kørt for indsamling for rødekors, det vil jeg gerne sige at hvis det er holding det her, var det sidste gang det er sket.

Jeg må erkende at jeg overrasket over hvor langt din beretning om episoden er fra min. Jeg kan sidde og komme helt i tvivl om vi overhovedet var samme sted.
Som Heidi Majgaard nævner i sin kommentar ejer vi ikke en barnevogn til min søn. Sidst han brugte barnevogn var han 7 måneder gammel, nu er han snart 3.5 år. Vi har ikke en barnevogn af den simple årsag at min søn grundet sit voldsomme fysiske handicap ikke har en selvstændig siddefunktion. Han kan altså ikke sidde i en barnevogn, end ikke en almindelig klapvogn. Det var hans special klapvogn han sad i da vi forsøgte at besøge Røde Kors butikken. En klapvogn der er udstyret med 2 forskellige kropsseler, sidestøtter, hovedstøtte samt en stopklods mellem benene. Uden al den støtte ville han ganske enkelt tippe ud af klapvognen. Klapvognen fungerer som kørestol når vi er udenfor hjemmet, af den simple årsag at han grundet hans unge alder endnu ikke har en almindelig kørestol. Det er korrekt at klapvognen er udstyret med en kaleche, denne blev slået op og foldet om på bagsiden af klapvognen inden vi overhovedet havde passeret vindfang til butikken.
Jeg indsætter her et link, så de der har interessen kan Hvordan min søns special klapvogn ser ud
http://www.etac.dk/en/etacdk/Produkter/Junior/Klapvogne/Stingray/Modeller-farver-og-indstillinger/
Da du henvender dig, peger på klapvognen og siger 'den der må ikke komme ind', fortæller jeg dig at min søn ikke kan gå - med forventning om at vi så selvfølgelig må komme ind. Du vedholder dig reglerne, til min store undren. Og ja jeg bliver vred. For i min optik er det ikke klapvognen du nægter adgang, men min søn. Enhver mor ville blive vred i sådan en situation. Du skriver at jeg stiller klapvognen ved kassen og ytrer knap så pæne kommentarer til dig. 1. Min søn og jeg når aldrig længere end gennem vindfang et, da du vogter som en høj over butikken og dens regler. 2. Jeg siger på intet tidspunkt noget grimt direkte til dig. Ja jeg er vred og jeg taler højt, ja jeg spørger hvem der har lavet reglerne med henblik på at klage. Jeg spørger dog først efter din chefs navn efter at jeg har spurgt dig om i også beder kørestolsbrugere efterlade kørestolen ude eller ved kassen, hvortil du svarede at det ikke var det samme.
Og jo det er det altså. Min søns fremtid er i kørestol og pt fungerer special klapvognen som kørestol.
Jeg finder det diskriminerende at i udelukker en kundegruppe som ikke selv kan gå, og det være sig både små børn i barnevogn, større børn i klapvogn og handicappede i kørestol. Jeg ved at min oplevelse desværre ikke står alene, at I tidligere har afvist en kørestolsbruger. Skammeligt.
For mig virker det som om at butikkens 'vognpolitik' var lavet for at undgå tyveri. For hvorfor ellers??
Men min søn og jeg ville skam ikke stjæle, blot kigge på legetøj og samtidig støtte et godt formål.
Jeg ønsker ikke at denne episode skal blive til mudderkastning, men som mor til en handicappet bliver jeg såret og vred over sådan en episode. Og mener at det er vigtigt at få fokus på emnet, derfor mit læserbrev. Jeg blev hurtigt kontaktet af Røde Kors hovedkontoret som har givet mig en flot undskyldning og som har bekræftet hændelsen - og ytret at Røde Kors butikkerne er for ALLE, hjul eller ej - handicap eller ej!
Jeg kan forstå at du føler dig uretfærdigt behandlet af din chef, men prøv at forestil dig hvilken følelse min lille søn havde da han ikke måtte kigge efter den bold han så brændende ønskede sig.
Han er siden episoden blevet beriget med et utal af bolde, fra venlige sjæle som synes det var uretfærdigt at han ikke fik sin bold i jeres butik.

Tilføj kommentar

VIP annoncer

Annoncer

Bannerannonce Rahbek VVS ApS

Få de lokale nyheder fra Brande på Facebook

Kommende arrangementer

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder på mail.

Onlineavis

Brande Jul